lørdag den 4. marts 2017

Hverdagen på Peters House

Hej alle!

Så er jeg klar med en ny opdatering her fra Tanzania. Jeg har det godt, og er ved at føle mig hjemme her på Peters House. Jeg er kommet ind i en rutine og hverdagen er så småt ved at indfinde sig.
Om mandagen har jeg undervisning om morgenen med Christina Mdogo. Her underviser vi Alfonsi, Josef Mdogo og Salome I engelsk. Vi lærer dem at sige hvad farver, dyr osv. hedder på engelsk. Det er fedt når man føler at børnene gør fremskridt og at de kan huske det vi lærer dem. Om eftermiddagen underviser jeg Georgina, Adjuai og Agatha I engelsk. De er nogle søde piger, og selvom de ikke helt forstår alt hvad vi prøver at lærer dem. Om tirsdagen underviser vi matematik. Vi lærer dem om + og -. Vores undervisning er et supplement til den undervisning de får I skolen. I Tanzania er der meget udenadslære i skolen, så ofte er der bare en lærer som skriver på tavlen, og så skal børnene ellers bare skrive af. Det er ikke den bedste form for læring, så derfor underviser vi dem også. Onsdag har vi ikke undervisning, der plejer vi at lave en aktivitet med børnene fx lave perlehalskæder eller tegne. Om torsdagen underviser vi igen børnene i engelsk. Fredag, lørdag, søndag, er det forskelligt hvad vi laver. Men vi prøver på i weekenden at få slappet af og ladet op. Om søndagen er der gudstjeneste fra 10-12.30, og det er altid meget festligt.

I sidste weekend havde vi besøg af Martin og Anne fra Kipili. Vi var nede på Katandala børnehjemmet så Martin også kunne se det. Her snakkede og legede vi med børnene. De er super søde, og det er tydeligt at de har brug for den ekstra opmærksomhed. Om aftenen fik vi lækker pizza, og ellers hyggede vi os bare sammen. Søndag var vi I kirke, og om aftenen inviterede Knud alle os volontører ud og spise. Vi fik lækker steak og pomfritter. Vi ventede i en 1½ time, men det var ventetiden værd.  Vi får ikke kød så ofte, så når vi får det nyder vi det virkelig. Mandag tog Martin og Anne tilbage til Kipili. Det var hyggeligt at have besøg af dem. Knud er nu rejst til Danmark hvor han skal være i 6 uger. Jeg håber at han får nogle gode uger i Danmark.


Her billeder fra vores restaurant besøg. Knud inviterede os alle på restaurant og det var super lækkert at få en god steak og nogle pomfritter. Som skrevet tidligere ventede vi I lang tid på maden, men den var super lækker. Vil gerne derhen igen :)
  De søde piger Georgina, Adjuai og Agatha sammen med Karoline. Det er super dejligt at børnene gerne vil være sammen med os. Det varmer mig om hjertet når børnene spørger efter mig. Det er dejligt at de godt kan lide én, også selvom man ikke snakker særlig godt swahili.

Søde piger!

 Håber at I synes det er sjovt at læse med her på bloggen :) Jeg nyder mit ophold her I Sumbawanga, er så glad for at jeg valgte at tage af sted. Håber i har det godt i Danmark.

//Hannah


Ingen kommentarer:

Send en kommentar